10. maaliskuuta 2010

Niin päivää

Niin Piia täällä taas terve. Täällä Turussa on talvi, jos tiiätte, ja mamma on hirveän kiukkuinen ulkona meidän kanssa aina kun me kuulemma riehutaan hihnassa ja vejetään ja sitten se meinaapi kaatua ja minä sanon kyllä ettei me mitään riehuta, jos nyt vähän pitää joskus Elvin kanssa tapella niin se ei kyllä mitään riehumista ole ja minä tiiän kyllä miten riehutaan, siinä mää oon hyvä, jos tiiätte. 


Mulla on semmoinen juoksuaika nyt, mää en tiiä mitä se tarkottaa oikein kun ainahan minä juoksen, mutta mamma sanoi että mulla on nyt semmonen. Sen mielestä mää en sais maata sängyssä kun mää vaan sotken sen mutta eipä ne huomaa kun mää tuun sinne aina niin hiljaa ja meen keskelle tyynyn viereen nukkumaan, hi hi hi. Elvi on kuulemma mun juoksemisajan takia semmonen seksihullu nyt, ja mamma sanoo että me ollaan lepakoita, jos tiiätte semmoset lepakot niin me ollaan kuulemma niitä, mutta minen vielä ihan oikein tajua miten se keksihulluus liittyy tähän ja lepakoita me ei ainakaan olla kun me ei osata ees lentää, ettäs tiiätte! Viimeksi kun mulla oli semmonen juoksemisaika niin mun piti käyttää semmosia tyhmiä housuja, mutta määpä keksin että sieltä voi sisältä syödä sen suojan ja se oli hyvää nam, ja mamma taas hermostui ja syötti mulle suolaa ja sitten multa tuli taas oksennus, ja mamma sanoi että tuo koira on liian tyhymä käyttämään edes housuja, mitähän se silläkin tarkotti... niin nyt mulla ei ole mitään semmosia housuja ja mää vaan kuulemma sotken joka paikan, hä hää. 


Mamma ilmotti mut johonkin koirakouluun, mutta me ei vielä tiietä päästäänkö me sinne. Saa nähä mitä mulle siellä opetetaan jos me päästään, emmää ainakaan halua oppia mitään lukemaan tai semmosta... mutta mää oon oppinu uuden tempun kotona! Mamma käytti semmosta hassua naksukonetta ja syötti mulle makkaranpaloja ja sitten mää yhtäkkiä tajusin että se haluaa että mää meen makaamaan maahan ja sitten mää meninkin ja kaikki sanoi että hyvä koira. Vielä jos mää opin silleen kierimään niin iskä kuulemma häviää jonkun vedon ja joutuu tiskaamaan monta kertaa, hi hi hi... 


Me oltiin mamman kanssa kahestaan reissussa, ja siellä oli hauskaa. Me mentiin bussilla ja junalla ja autolla ja mää olin kuulemma tosi kiltisti ja se kon... konvehti.. tööri sanoi että onpa hieno ja rauhallinen koira ja se nauratti minua, tietäispä vaan... siellä perillä oli paljon muitakin koiria ja minä leikin niien kanssa ja se yksi oli vasta hauska, kun minä juoksin sen perässä ympäri taloa ja haukuin semmosta jahtihaukkumista niin kauan että mammalla meni taas hermot ja minut vietiin pois. Siellä oli semmonen pieni ihminenkin, sen kanssa oli mukava leikkiä paitsi että se hermostu mulle kun minä en antanu semmosta pehmolelua sille kun se heilutti sitä ja leikki mun kanssa, mutta muuten mää olin sille kiltti enkä välittäny vaikka se vähän veti korvista välillä. Muuten se oli mukava paikka paitsi että siellä kuulemma mäyräkoirien pitää olla kodinhoitohuoneessa jos ihmiset lähtee käymään jossain ja minäkin jouduin sitten sinne ja mamma sano että se on mulle ihan oikein kun minä oon viime aikoina vähän rikkonu jotain tavaroita. Vaikka se oli kyllä vahinko kun se yksi kukka putosi, enkä minä tienny ettei niitä semmosia rasvapurkkeja saa syödä vaikka se rasva kyllä oli hyvää, jos tiiätte. Siellä oli semmonen hassu seinä kanssa, että kun sen eteen meni seisomaan niin siellä oli tämmönen ihan  samanlainen mäyräkoira, jos tiiätte, ja sille minä murisin ja haukuin aika paljon ja se haukku aina takasin, ja mamma sano että voi jeesus sinä oot tyhymä. Minä sanoin sille että tyhymä sulla on ihtellä housussa, jos tiiät. 


Nii ei muuta soitellaan taas t Piija Turusta

1 kommentti: